- Jak mus to mus. Co mam panu powiedzieć? No skoro nie ma wyjścia, to będziemy jeździć z Santoka. Dobrze, że chociaż kolej nas tam dowiezie. Bo bez tego to naprawdę by był problem - mówi mi na stacji Gorzów Wlkp. Wschód pani Joanna. Jest środa, dochodzi 12.00, a ona zaraz ze Wschodniego zaraz ruszy do Krzyża.
Od dziś wielkie zmiany
Jednak już od dziś, 10 maja, taka podróż przewozami regionalnymi będzie się zaczynać w Santoku, do którego pasażerów z dworca dowiezie wynajęty autokar. Droga powrotna będzie taka: do Santoka pociągiem, a potem autobusem do Gorzowa.
To nie koniec zmian. Dla pociągów dalekobieżnych zastępcza komunikacja autobusowa będzie jeszcze bardziej kłopotliwa. Z Gorzowa autobus będzie ich wiózł na stację Strzelce Krajeńskie Wschód (czyli do Zwierzyna) i stamtąd dopiero ruszą pociągiem. A gdy będą wracać, wysiądą z wagonu właśnie tam i autokarem wrócą do Gorzowa.
Ile to potrwa? Z komunikatów, jakie rozwieszono na dworcu, wynika, że aż do 10 września.
- Dla młodej osoby z jedną torbą to będzie faktycznie niewielkie utrudnienie. Ale jak ktoś jedzie sam z dwójką dzieci i bagażami? Wtedy przesiadki z i do autobusu i do pociągu są męczące. No i autobus mieści mniej ludzi niż pociąg. To będą „ciekawe” wakacje - komentowali spotkani wczoraj na dworcu i na stacji Wschód pasażerowie.
Inaczej się nie da
Kolej musi wyłączyć z użytkowania stację Wschód, ponieważ zaczyna roboty na odcinku od granicy miasta do ul. Teatralnej. - Zostaną zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przebudujemy sieci kablowe. Wymieniony będzie rozjazd i tor w rejonie przystanku Gorzów Wschód, a na przejazdach na ul. Szpitalnej i Teatralnej położymy nową nawierzchnię. Do tego dojdą jeszcze nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej oraz wymiana części torów - wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A.
Kolej podkreśla, że dzięki tym inwestycjom i remontom poprawi się bezpieczeństwo i wygoda pasażerów - ma być możliwy przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h.
Element wielkiej całości
Rozpoczynające się dziś prace to element wielkiej przebudowy gorzowskiej estakady kolejowej. Modernizacja zaczęła się jesienią 2016 r. i trwa do dziś. Obejmuje 50 nisz, remont mostu i pięciu wiaduktów stalowych, remont murów oporowych oraz wymianę około 3 km toru. Prace idą świetnym tempem - fachowcy pracują nawet w weekendy i święta. A wszystko to na oczach mieszkańców - estakada przecina całe centrum miasta, więc inwestycję za ponad 100 mln zł śledzą i piesi, i kierowcy.
Poza estakadą blask odzyska także dworzec. Od miesięcy są tu zwężenia i ograniczenia w ruchu, bo trwa modernizacja m.in. nieczynnego od lat peronu nr 2.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?