Kupujemy samochód w przedziale od 10 do 20 tys. złotych. Przygotowaliśmy dla państwa listę najmniej awaryjnych samochodów zdaniem mechaników.

Zakup samochodu to poważna sprawa. W końcu nie sztuka kupić auto, które miałoby się wiecznie psuć i tym samym uszczuplać nasz portfel. Oczywiście nie ma pojazdów bezawaryjnych. Nie zapominajmy, że każde auto to tylko maszyna. Czasami bardziej opłaca się kupić samochód używany, niż nowy z salony. Dlaczego? Wszak niektóre używki, o ile miały odpowiedniego właściciela, wyglądają jak nowe.

W tym materiale skupiliśmy się na pojazdach używanych w przedziale od 10 do 20 tysięcy złotych, które są najlepiej oceniane przez mechaników - pojazdy te psują się najrzadziej, a naprawa ewentualnych usterek nie jest dużym wydatkiem.

W tekście znajdziecie nie tylko te informacje. Przytoczyliśmy również ważne kwestie dotyczące tego, które części w poszczególnych modelach psują się najczęściej. Jak wygląda karoseria, elektryka, zawieszenie i napęd w poszczególnych pojazdach od 10 do 20 tys? Zapraszamy do lektury.

Toyota Yaris II (2005 – 2011)
Toyota Yaris II – model klasyfikowany w segmencie małych samochodów. Do dziś sprzedawany jest w Japonii pod nazwą Vitz, pomimo, że od 2011 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,3/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie zamka centralnego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla, awarie pompowtryskiwaczy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,7/6): słabe zawieszenie.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6



Audi A4 B6 (2000 – 2006)
Audi A4 (B6 i B7) – druga generacja Audi A4, klasyfikowana w segmencie samochodów klasy średniej. Obecnie produkowana jest czwarta generacja Audi A4, oznaczona symbolem B9.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 5/6): Awarie sondy lambda.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Wycieki oleju w silniku 1.3 l, awaryjna automatyczna skrzynia biegów, problemy z pompą wodną w części silników benzynowych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,9/6).

Średnia ocena mechaników: 4,9/6



Toyota Avensis II (2003 – 2009)
Toyota Avensis II - samochód osobowy klasyfikowany w segmencie klasy średniej. W sprzedaży od 2003 roku; w 2006 roku przeszedł face lifting. Obecnie produkowana jest trzecia generacja Toyoty Avensis.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,4/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,6/6): Pojedyncze usterki elektryki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,6/6): Problemy z zaworem EGR, awarie wtryskiwaczy, awarie skrzyni biegów (wycieki oleju), awarie koła dwumasowego, awarie sprzęgła, awarie głowicy w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,6/6).

Średnia ocena mechaników: 4,6/6




Volkswagen Polo IV 9N (2001 – 2009)
Volkswagen Polo IV 9N - samochód osobowy zaliczany do segmentu B. Debiutował w 2001 roku; osiem lat później ustąpił miejsca Polo V.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6): Szybkie zużywanie się poszczególnych elementów.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy ze stacyjką, awarie włączników świateł.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie koła dwumasowego, awarie zaworu EGR, nietrwały napęd rozrządu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Szybko powstające luzy w zawieszeniu kół przednich.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6




Volkswagen Touran I (2003 - 2015)
Volkswagen Touran I - samochód osobowy zaliczany do minivanów. Poddany dwukrotnemu liftingowi (w 2006 i 2010 roku). W 2007 roku uznany za Samochód Roku w Holandii. Produkcję drugiej generacji pojazdu rozpoczęto w 2015 roku.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Pękające przewody elektryczne, problemy ze sterownikiem silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Problemy z kołem dwumasowym, awarie silników benzynowych 1,4 TSI (rozrząd, turbosprężarka*), awarie pompowtryskiwaczy w silnikach 2,0 TDI, pęknięcia głowicy w silnikach Diesla 2,0 BKD.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,6/6): Zużycie tulei wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6



Volkswagen Golf V (2003 – 2009)
Volkswagen Golf V - samochód osobowy zaliczany do segmentu niższej klasy średniej. Produkowany w latach 2003-2009 przez niemiecki koncern Volkswagen AG. W 2004 roku uplasował się na trzeciej pozycji w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie elektryki (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Awarie koła dwumasowego, problemy z pompowtryskiwaczami, awaryjne silniki 1,4 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie tulei w wahaczach.

Średnia ocena mechaników: 4,4/6




Škoda Fabia II (2007 – 2014)
Škoda Fabia II - samochód klasyfikowany w segmencie aut małych. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu miała miejsce w 2007 roku podczas Geneva Motor Show. Dostępna w wersjach hatchback, kombi oraz sedan.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,6/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie w układzie klimatyzacji.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Problemy z rozrządem w silnikach benzynowych, uszkodzenia rozrusznika, awarie hamulców, awarie turbosprężarki, awarie sprzęgła.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Awarie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6



Ford Focus II (2004 - 2011)
Ford Focus II – samochód osobowy niższej klasy średniej. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu miała miejsce podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Rok później pojazd zajął 3 miejsce w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,1/6): Problemy z klimatyzacją.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie koła dwumasowego w silnikach 1,8 TDCI, awarie wtryskiwaczy, awarie turbosprężarki, awaryjne pompy wtryskowe.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie łączników stabilizatora, zużycie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6



Opel Corsa D (2006 – 2014)
Opel Corsa D - czwarta generacja modelu; samochód osobowy z segmentu aut małych. Zwycięzca konkursu „Autobest” w 2007 roku oraz zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2007”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie klimatyzacji, awarie czujników obrotu silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie cewki zapłonowej, problemy z łańcuchem rozrządu w silniku 1,0 l 12V, uszkodzenia pompy paliwowej, wycieki płynu chłodzącego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Korozja zawieszenia, luzy w zawieszeniu tylnych kół.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6




Peugeot 207 (2006 - 2012)
Opel Corsa D - czwarta generacja modelu; samochód osobowy z segmentu aut małych. Zwycięzca konkursu „Autobest” w 2007 roku oraz zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2007”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,4/6): Usterki układu elektrycznego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie układu wtryskowego w silnikach Diesla, problemy z turbosprężarką, awarie zaworu EGR, awarie koła dwumasowego* w silnikach Diesla, awarie sprzęgła, awaryjne tylne hamulce.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z elementami zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6




Opel Astra III (H) (2004-2014)
Opel Astra III (H) – samochód osobowy z segmentu niższej klasy średniej, produkowany przez koncern General Motors. Model powstał w wersjach: hatchback, sedan, kombi, GTC oraz TwinTop.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,0/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Wadliwy alternator, awarie układu klimatyzacji, problemy z tylną wiązką elektryczną.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Wadliwe zespolone cewki zapłonowe, problemy z pompą wtryskową w silnikach Diesla 1,9 l, awarie układów przeniesienia napędu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Szybkie zużycie zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6




Opel Vectra C (2002 – 2008)
Opel Vectra C - premiera modelu zaliczanego do klasy średniej miała miejsce w 2002 roku w trakcie targów we Frankfurcie. Samochód przeszedł face lifting w 2005 roku, a trzy lata później został zastąpiony przez Opla Insignię.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,7/6): Problemy z zamkiem centralnym, szybkie zużycie reflektorów.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie koła dwumasowego, awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla 1,9 l, uszkodzenie klap w kolektorze w silnikach Diesla 1,9 l, awarie pomp wtryskowych w silnikach Diesla 1,9 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Zużycie tylnych wahaczy, zużycie przednich wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6




Opel Zafira B (2005 – 2014)
Opel Zafira B – samochód osobowy zaliczany do segmentu VANów. W 2008 roku model przeszedł face lifting. Produkowany był w Niemczech oraz w fabryce w Gliwicach.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,0/6): Korozja podwozia, korozja poszycia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie alternatorów.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie filtra cząstek stałych, awarie kompresora klimatyzacji, uszkodzenia klap w kolektorze w silnikach Diesla 1,9 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie amortyzatorów, awarie sworzni, zużycie klocków hamulcowych.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6




Peugeot 407 (2004 – 2009)
Peugeot 407 – samochód osobowy segmentu D (klasa średnia). Zaprezentowany oficjalnie w wersji produkcyjnej podczas Geneva Motor Show 2004. Oferowany w trzech typach nadwozia: sedan, kombi oraz coupé. Zdobywca licznych branżowych wyróżnień i tytułów.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6): Korozja podwozia, korozja poszycia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,2/6): Częste awarie klimatyzacji, awarie wielu czujników (kąta skrętu, ciśnienia paliwa), awarie sterownika BSI.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie turbosprężarki w silnikach Diesla, awarie przepustnicy w silnikach benzynowych, zapychający się filtr cząstek stałych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z przednimi wahaczami.

Średnia ocena mechaników: 4,9/6




Mazda 6 I (2002-2007)
Mazda 6 I – model produkowany jako następca Mazdy 626. Samochód osobowy klasy średniej. Zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2003”. Oferowany w trzech typach nadwozia: liftback, sedan oraz kombi.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 2,7/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy z czujnikami ciśnienia.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,9/6): Awaryjny silnik Diesla 2,0 - 136 KM, awarie turbosprężarki*, awarie łańcucha rozrządu, awarie łożyskowania wału korbowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 3,8/6




Peugeot 307 (2001 – 2011)
Peugeot 307 – samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Model zadebiutował w sprzedaży w 2001 roku jako następca Peugeota 306, a rok później uzyskał tytuł „European Car of the Year”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Elektryka, wilgoć w elektronice, awarie cewki zapłonowej, awaryjna elektronika (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z wtryskiwaczami w silniku Diesla, problemy z turbosprężarką w silniku Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Słabe przednie zawieszenie.

Średnia ocena mechaników: 3,7/6

Hallo

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w Polityce Prywatności. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!