SEAT Tarraco: światowa premiera największego SUV-a SEAT-a

Artykuł sponsorowany
SEAT Tarraco oficjalnie zadebiutował na motoryzacyjnej scenie. Nazwany został na cześć śródziemnomorskiego miasta Tarragona, rzymskiego ośrodka kulturalnego o budzącej podziw architekturze, jednak młodego duchem i pełnego przygód. Nazwa została wybrana w globalnym głosowaniu, do którego przystąpiło ponad 140 000 miłośników marki.

Najnowszy model w gamie SEAT-a został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), a jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV wprowadzony w ramach ofensywy produktowej SEAT-a. Jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny do świata Marki.
Nowy Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów SEAT-a jako większy brat modeli Ateca i Arona. Jego najnowocześniejsza technologia, dynamiczna, zwinna obsługa, praktyczność i funkcjonalność współgrają z eleganckim designem w nowej odsłonie. Tarraco łączy wiele zalet wynikających ze swojej powiększonej sylwetki, aby z powodzeniem wpisywać się w miejski styl życia jego kierowcy.

Nowy SUV posiada kluczowe cechy wszystkich samochodów z gamy SEAT-a: design i funkcjonalność, sportowego ducha i komfort, dostępność i jakość, technologię i emocje. Nowy SEAT Tarraco przeznaczony jest dla kierowców, którzy potrzebują użyteczności pięcio- lub siedmioosobowego auta, praktyczności wynikającej z wyższej pozycji kierowcy, ale także wyjątkowych walorów estetycznych pojazdu. Cechy te zachowane są w obu dostępnych wersjach wyposażenia: Style i Xcellence.

Flagowy model w gamie
Wraz z rozwojem rynku SUV-ów Tarraco odegra kluczową rolę w ofercie SEAT-a. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2019 r., wzmacniając ofertę marki w czasie jej wzrostowej tendencji. Od stycznia do sierpnia SEAT 2018 r. dostarczył 383 900 pojazdów na całym świecie, co stanowi wzrost o 21,9% w stosunku do tego samego okresu w 2017 r.

W ostatnim czasie SEAT przeżywa swoją największą ofensywę produktową. Wprowadzenie Tarraco, naszego pierwszego dużego SUV-a, to efekt inwestycji 3,3 miliarda euro w latach 2015-2019 w rozwijanie gamy produktowej – powiedział Luca de Meo, prezes SEAT-a. – Z tym modelem skompletowaliśmy naszą rodzinę SUV-ów, dopasowaną do różnych potrzeb klientów – dodaje.

Doskonałość inżynieryjna
SEAT Tarraco został zaprojektowany dla kierowców szukających emocji i funkcjonalności. Ludzi, którzy potrzebują praktycznego pojazdu z nawet siedmioma miejscami i przestrzeni do przewożenia rodziny i przyjaciół, ale jednocześnie doceniających pojazd, który reaguje na potrzeby kierowcy i oferuje dynamiczne osiągi.
Kluczem do połączenia praktyczności i dynamiki jest konstrukcja modelu oparta na platformie MQB-A, najnowszej technologii Volkswagen Group, zapewniającej szerszy rozstaw osi.

Adaptacyjne zawieszenie (DCC) zapewnia idealną równowagę między sportowymi emocjami za kierownicą a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.

Płynna jazda nierozerwalnie związana jest z wydajnością i niezawodnością układu napędowego. Wszystkie silniki maksymalnie wykorzystują bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i system Start & Stop, oferując moc wyjściową od 150 KM do 190 KM.

Dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/ 7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.

SEAT Tarraco to arcydzieło funkcjonalności i elastyczności, ponieważ oferuje przestrzeń i wszechstronność, której klienci oczekują od dużego SUV-a. Jest to najbardziej sportowy pojazd w tym segmencie z perspektywy designu, a także dzięki DCC, które pozwala dopasować go do potrzeb kierowcy – powiedział dr Matthias Rabe, wiceprezes SEAT ds. badań i rozwoju.

Nowy SEAT Tarraco posiada wszystkie systemy wspomagania jazdy potrzebne do zapewnienia jej komfortu i bezpieczeństwa, nawet w bardziej wymagających warunkach. Poza Lane Assist i Front Assist samochód wyposażony jest opcjonalnie w system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. SUV Tarraco przenosi na wyższy poziom także bezpieczeństwo kierowcy, wprowadzając systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection, tak aby samochód niezależnie od sytuacji gwarantował bezpieczeństwo, stając się wzorcowym pojazdem w tym zakresie w swoim segmencie.

Zaprojektowany na całe życie
SEAT Tarraco imponuje równowagą mimo swoich gabarytów. Samochód o długości 4735 mm i wysokości 1658 mm gwarantuje zarówno ogromną przestrzeń w kabinie, jak i imponujący wygląd zewnętrzny. Pomimo solidności wizualnie tworzy lekką i zwinną całość.

Wygląd zewnętrzny SUV-a wyraźnie realizuje nową linię stylistyczną SEAT-a. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu. Oświetlenie to szczególnie ważny aspekt nowego modelu. SEAT wykorzystuje jako standard w obu wersjach wyposażenia – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu – oświetlenie Full LED, które perfekcyjnie oświetla drogę i doskonale się prezentuje.

Nowy Tarraco robi mocne pierwsze wrażenie ze względu na swoje doskonałe proporcje i elegancki, a jednocześnie sportowy design. Dostarcza powodów do dumy swoim mocnym przednim wyglądem, będącym zwiastunem stylistyki SEAT-a w przyszłości – mówi Alejandro Mesonero, szef Biura Projektów SEAT-a. – W każdy projekt, który rozwijamy, wkładamy wiele miłości i pasji, w tym we wszystkie detale Tarraco, kierując się naszą filozofią: jeśli to dobrze wygląda, jest dobre – dodaje.
W tylnej części pojazdu, w której funkcjonalność jest wybitnie istotna, położono szczególny nacisk na oświetlenie dolnej strefy ładowania bagażu. LED-owe oświetlenie jest wykorzystywane również w tylnych kierunkowskazach.
SEAT Tarraco dostępny będzie w ośmiu kolorach: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej, aby podkreślić szerokość SEAT-a Tarraco, wzmacniając poczucie przestronności w kabinie, pewności i bezpieczeństwa, zarezerwowanych do tej pory dla samochodów z segmentu premium.

Tarraco korzysta z 10,25'' cyfrowego kokpitu SEAT-a, usprawniającego dostarczanie kierowcy ważnych informacji, i dużego, dotykowego ekranu HMI o szerokości 8", służącego do obsługi łączności. W zakresie systemów infotainment Tarraco będzie pierwszym SEAT-em wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

Przedsprzedaż SEAT-a Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018.

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3