Każdy odcinek jednotorowy zmniejsza przepustowość trasy mniej więcej pięciokrotnie. Konieczność zaplanowania mijanek nadjeżdżających z przeciwnych kierunków tramwajów wywołuje ogromne problemy przy układaniu rozkładów jazdy, wydłuża czas przejazdu i wymusza niską częstotliwość kursowania. W rezultacie transport publiczny staje się mniej atrakcyjny i droższy w utrzymaniu, co powoduje odpływ pasażerów i zwiększenie obciążeń dla budżetu miasta. Pogorszenie parametrów tras tramwajowych oraz oferty przewozowej może spowodować nawet konieczność zwrotu unijnego dofinansowania.
Jednocześnie likwidacja jednego toru nie ograniczy emitowanego przez tramwaje hałasu (jest to jedno z głównych uzasadnień planów magistratu), gdyż praca zwrotnic odskokowych jest bardzo głośna, a i sam przejazd pojazdu przez zwrotnicę wywołuje większy hałas, niż przez prosty odcinek torowiska. Komfort życia mieszkańców okolicznych domów można poprawić w inny sposób: m.in. modernizacją torów w nowoczesnej technologii wyciszającej (np. ERS) lub utworzeniem dodatkowego przystanku, który dodatkowo wygeneruje większy ruch pieszy i ożywi deptak na ul. Chrobrego.
Stowarzyszenie "komunikacja.org" apeluje o zaniechanie tworzenia nowych odcinków jednotorowych na sieci tramwajowej w Gorzowie oraz o przeanalizowanie możliwości likwidacji lub skrócenia istniejących takich odcinków.
Pełna treść pisma do Prezydenta Miasta dostępna jest pod adresem: http://komunikacja.org/rozne/Apel.doc
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?