Koncepcja jest odważna i robi wrażenie. Wielu jednak dziwi się, że sprzed dworca ma zniknąć pętla tramwajowa, a zamiast niej zbudowane zostaną krańcówki, czyli ślepe tory.
Jak działa krańcówka? To proste: korzystają z nich tramwaje dwukierunkowe. Czyli: tramwaj podjeżdża do końca toru, pasażerowie wsiadają, motorniczy przechodzi na drugi koniec pojazdu (który automatycznie staje się przodem) i odjeżdża sprzed dworca. Takie rozwiązanie zastosował architekt Leszek Horodyski, projektując centrum przesiadkowe koło dworca PKP. To będzie miejsce, w którym zbiegnie się komunikacja miejska, kolejowa i autobusowa. A pasażer nie wychodząc spod dachu wsiądzie do pojazdu, którym rusza w dalszą drogę.
Zobaczcie prezentację naszego centrum. Podoba się Wam? Co oceniacie na plus, a co byście zmienili? Czekamy na Wasze głosy.
Wideo
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!