Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmian w urzędzie ciąg dalszy

UM w Gorzowie/ (sndr)
Archiwum "GL"
Od marca br. w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. zaczną obowiązywać nowe założenia organizacyjne. Opracowana koncepcja wynika z zakończenia wstępnego przekształcenia urzędu i przygotowuje Miasto do kolejnych zmian i rozwoju. W związku z tym potrzebne są nowe kompetencje, umiejętności, w pewnych zakresach także i kadra.

Architekt wkracza do urzędu
Oprócz bieżących prac i remontów, konieczne jest myślenie perspektywiczne, o tym co zmieni się w Gorzowie za 5, 10, 15 lat. Stąd decyzja o powołaniu na stanowisko Architekta Miasta Dariusza Górnego, który będzie zarazem pełnił funkcje doradcze.

Dariusz Górny jest absolwent Wydziału Architektury Politechniki Szczecińskiej oraz Instytutu Architektury na Wydziale Budownictwa Politechniki Poznańskiej. Dodatkowo ukończył studia podyplomowe z zakresu fotografii, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.

W zawodzie architekta praktykuje od 1990 roku. Najpierw na stanowisku asystenta projektanta w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego i Rolniczego potem Biurze Projektów Kaseton i Biurze Projektów M&G. Od 1994 roku prowadzi własną działalność gospodarczą.

W zakresie działalności społecznej, piątą kadencję pełni funkcję prezesa Oddziału Gorzowskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, jest wieloletnim członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, wiceprzewodniczącym Lubuskiej Okręgowej Izby Architektów.

Powstanie Pracownia Planowania Przestrzennego
Dodatkowo w Wydziale Urbanistyki i Architektury zacznie działać Pracownia Planowania Przestrzennego. Powstanie na bazie obecnego Referatu Planowania Przestrzennego i oprócz dotychczasowych czynności administracyjnych będzie przede wszystkim opracowywać projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i innych dokumentów oraz opracowań planistycznych, zlecanych dotychczas na zewnątrz.

Dyrektora Urzędu już brak
W strukturze organizacyjnej od 1 marca, nie będzie już stanowiska Dyrektora Urzędu. Była to funkcja niezbędna do przeprowadzenia pierwszego etapu przekształcenia urzędu. Założenia w większości zostały zrealizowane, a projekt zakończony. Miejski Rzecznik Praw Przedsiębiorcy wesprze działania Biura Obsługi Inwestora i Biznesu. Funkcja ta nie będzie już bezpośrednio w strukturze sekretarza miasta połączy kompetencje z Biurem Obsługi Inwestora.

Trzy referaty = jeden wydział
Wydział Organizacyjny zajmie się sprawami kadrowymi oraz organizacyjnymi Rady Miasta i Prezydenta Miasta. Chodzi o stworzenie spójnego mechanizmu, który w sposób kompleksowy i efektywny zadba o obsługę i sprawy bieżące Mieszkańców, Rady i Prezydenta. Wydziałem, na który złożą się trzy referaty pokieruje Agata Dusińska - dotychczasowy dyrektor Biura Prasowego.

Nowa szefowa sportu i kultury
Propozycję objęcia funkcji dyrektora Wydziału Kultury i Sportu przyjęła Ewa Hornik. Wyodrębnionym ze struktur Biura Prasowego, Wydziałam Promocji pokieruje natomiast Ewa Pawlak, dotychczasowy dyrektor Wydziału Kultury i Sportu.

Nowe Biuro Zarządzania Systemami Informatycznymi
Dla jeszcze lepszej jakości pracy urzędu potrzebna jest jednostka, która m.in. kompleksowo zajmie się świadczeniem usług elektronicznych i skoordynuje realizację projektu informatycznego (za prawie 9 mln zł) do którego przygotowuje się Miasto. Dlatego ze struktur Wydziału Administracyjnego zostanie wyodrębnione nowe Biuro Zarządzania Systemami Informatycznymi, które poprowadzi Marcin Kazimierczak.

Zmiany w Wydziale Administracji
Wydział Administracyjny wesprze natomiast Kierownik Obsługi Klienta. Będzie to specjalista, który wdrażając nowe rozwiązania zadba o profesjonalną obsługę mieszkańców, spójną w wszystkich lokalizacjach urzędu.

Wydziałem od połowy marca pokieruje Bogumiła Popkowska, absolwentka rachunkowości i zarządzania finansami Uniwersytetu Szczecińskiego. Dodatkowo kształciła się w zakresie pozyskiwania i rozliczanie środków unijnych w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wlkp. Ukończyła m.in. kursy w zakresie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, uzyskała certyfikat ECDL (Europen Computer Driving Licence), ukończyła kurs pedagogiczny. Jest trenerem z zakresu tematyki zamówień publicznych, prowadziła m.in. zajęcia na studiach podyplomowych dla Fundacji Gospodarczej w Gdyni dot. zamówień publicznych w projektach europejskich, wykłady dla Lubuskiej Izby Budownictwa z zakresu umów, gwarancji, rękojmi w świetle Ustawy – Prawo budowlane w zamówieniach publicznych. Prowadziła też wykłady; ustawa – Prawo zamówień publicznych; szkolenia z zakresu Prawa budowlanego, Zasady FIDC w świetle Prawa budowlanego. Przygotowuje i przeprowadza postępowania przetargowe, trener dla White Young International Limited Newstead Oak Sherwood Business Park.

Dotychczas zatrudniona w Urzędzie Gminy w Santoku na stanowisku kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego. Wcześniej m.in w Gminie Witnica - Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego, w Państwowej Wyższej szkole Zawodowej w Gorzowie Wlkp. - Kierownik Administracyjno-Gospodarczy.

Tutaj też się zmienia
Dotychczasowy Wydział Inwestycji przejmie zadania dot. remontów i utrzymania dróg od Wydziału Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego. Teraz kompleksowo będzie koordynował zadania m.in. inwestycyjne i remontowe. Tym samym zmieni nazwę na Wydział Inwestycji i Remontów Dróg.

W lutym br. Wydział Zarządzania Kryzysowego zmienił nazwę na Wydział Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego. Działanie to, miało na celu odzwierciedlanie rzeczywistego zakresu pracy wydziału.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto