Decyzje podatkowe rozesłano w lutym
Na stronie internetowej Urzędu Miasta w Zielonej Górze ukazał się komunikat przypominający, iż w lutym br. zostały przekazane do doręczenia wszystkie decyzje ustalające wysokość podatku od nieruchomości / rolnego / leśnego za 2022 r.
Obowiązek doręczenia korespondencji spoczywa na Poczcie Polskiej. W przypadku problemów z doręczaniem korespondencji reklamacje należy składać w placówce pocztowej.
Termin płatności podatku od nieruchomości
Termin płatności raty podatku przypada na 15 marca 2022 r.. W przypadku otrzymania decyzji podatkowej krótko przed lub po terminie płatności podatnik ma na wpłatę 14 dni od dnia odbioru decyzji.
Podatnicy, którzy nie otrzymali decyzji mogą kontaktować się telefonicznie z Biurem Podatków Lokalnych i po dokonaniu weryfikacji przez pracownika, uzyskają informację o kwocie podatku i numerze rachunku bankowego.
Trzeba pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami ordynacji podatkowej w przypadku nieodebrania awizowanej przesyłki przez odbiorcę w terminie, traktuje się ją jako skutecznie doręczoną i nie ma możliwości ponownego jej wysłania.
Gdzie wpłacić podatek
Wpłat z tytułu podatku można dokonywać na:
- Indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji podatkowej. Każdy z mieszkańców ma przypisany do siebie inny numer konta,
- Należność można też uiścić w kasie Urzędu Miasta przy ul. Podgórnej 22 (parter), od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 – 14:00,
- Bez prowizji, w każdej placówce banku PKO BP S.A,
- Mieszkańcy sołectw mogą natomiast dokonywać wpłat u sołtysa danego sołectwa.
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie pierwszej raty.
CZYTAJ TEŻ:
Zobacz wideo: Rada miasta przyjęła apel solidarności z Ukrainą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?