Remonty w Gorzowie i teledysk
Jak wyjaśnia Marta Liberkowska, szefowa wydziału promocji i informacji, "przewodnim motywem spotu są remonty - wszędzie, w każdym niemal zakątku miasta. Dotyczą wszystkich mieszkańców bez wyjątku: od seniorów, którzy muszą pokonywać nierzadko długą i niełatwą drogę do ulubionego sklepu czy kawiarni, przez matki, które często skazane są na pomoc podczas przeprawy przez miasto z wózkiem oraz pracowników urzędów i instytucji, zwłaszcza panie, które w butach na obcasach muszą przeprawić się przez nierówności i wykopy, by dostać się do pracy. Z remontami w mieście oswojeni są również najmłodsi jego mieszkańcy.
Każdy gorzowianin, bez wyjątku, musi zmagać się z trudnym czasem modernizacji. O tym jest teledysk. Ale również o tym, że da się żyć! Zwłaszcza gdy na końcu tej trudnej drogi jest szansa na nowoczesne i piękne drogi oraz obiekty na terenie miasta, jak m.in. Kwadrat i ścieżka wzdłuż Kłodawki, które zostały pokazane w końcowych ujęciach spotu.
Teledysk zrealizowano po to, by przetrwać trudny czas modernizacji oraz by pochwalić się mocno zmieniającym się miastem. To historyczna chwila dla Gorzowa, bo nigdy wcześniej w swojej powojennej historii, nie był remontowany na tak dużą skalę. Chcemy uczynić z tego faktu atut.
Kto zagrał w teledysku?
Do udziału w nagraniu zaprosiliśmy ambasadorów miasta w kampanii GORZÓW #Stąd Jestem: Barbarę Latoszek, Emilię Książek, Mateusza Ciawłowskiego oraz członkinie Stowarzyszenia Kobieta Biznes i Rozwój - Magdalenę Sielską, Joannę Owczarek- Romaniszyn oraz Anettę Jabłońską. Reżyserem i scenarzystą clipu jest Cezary Żołyński - również nasz ambasador. O układ taneczny i choreografię do muzyki zadbały dziewczęta z gorzowskiego zespołu „Buziaki” z Karoliną Kocoń-Wojtasik na czele. W spocie udział wzięli również pracownicy Urzędu Miasta, na co dzień zajmujący się promocją i PR. Wsparciem przy realizacji produkcji był market budowlany.
Spot zrealizowany został do piosenki amerykańskiego zespołu Starship, którego słowa refrenu mówią o tym, że budujemy miasto. To motyw przewodni piosenki i teledysku. Cover, tj. aranżację muzyczną przygotował gorzowski muzyk Mariusz Smoliński, zaśpiewała Paulina Gołębiowska. Za zdjęcia do spotu odpowiedzialny jest Łukasz Bernas.
Inspiracją Łódź i Gdańsk
Pierwszą inspiracją do powstania teledysku były produkcje miast Łodzi i Gdańska, które wiosną bieżącego roku odpowiedziały na wyzwanie #skibidichallange. Przygotowały układ choreograficzny do piosenki zespołu Little Big, prezentując swoje miasta i zachęcając jednocześnie pozostałe samorządy do podobnych aktywności. Gorzów odpowiedział … po gorzowsku, tworząc własną wersję wyzwania #webuiltthiscity" - czytamy w komunikacie M. Liberkowskiej.
Jak informuje magistrat, produkcja spotu kosztowała 17.500 zł, z czego ponad 10 tys. to koszt opłat licencyjnych za prawa autorskie do utworu „We built this city”, pozostała część to w sumie honoraria dla producenta, reżysera i muzyka.
Przypomnijmy: nasza redakcja wyprzedziła magistrat w temacie muzycznego żartu! Bo GL już ponad rok temu stworzyliśmy piosenkę o rozkopanym mieście na melodię "Miłość w Zakopanem". Kilka "nutek" zaintonował nawet sam prezydent Jacek Wójcicki podczas poprzednich Dni Gorzowa.
Nasza piosenka jest tutaj:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?