Dlaczego zmiana?
Miasto do tej pory komunikowało się zgodnie ze strategią opracowaną w 2009 r., jako miasto „Przystań”, które miało kojarzyć się z miejscem bezpiecznym, ale zarazem otwartym, gdzie każdy mógł odnaleźć swoją życiową przystań. Wizja marki wpisywała się w specyfikę miasta, jednak ze względu na dynamikę zachodzących zmian oraz plany dotyczące rozwoju miasta zaistniała silna potrzeba rewizji i aktualizacji założeń strategicznych marki. Nowa strategia komunikacji wizerunkowej pozwoli wzmocnić markę Gorzów, ustalić nowe ramy komunikacji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz regionu.
Ile aktualizacja będzie kosztowała?
Sama aktualizacja kosztowała 150 tys. Koszt wdrażania strategii zależy od rozmachu, tempa tego wdrożenia i dostępnych w mieście środków.
Czy działania skonsultowano z mieszkańcami?
Odbyły się konsultacje społeczne, zarówno na żywo, jak i on-line. Nie dotarły do firmy Eskadra żadne głosy sprzeciwu dotyczące prezentowanych założeń nowej strategii, wręcz odwrotnie – wiele głosów poparcia i akceptacji. W dokumencie zawarto zresztą wszystkie zgłoszone poprawki i sugestie zmian. Jednym z założeń strategii było wprowadzenie modyfikacji do identyfikacji wizualnej miasta oraz zmiana sloganu, plus ogólne odświeżenie priorytetów marki.
Jaka MISTO-IDEA dla Gorzowa?
Wnioski z badań i analiz oraz kompleksowa diagnoza marki pokazały, że Gorzów to miasto, które powinno skupić się na mieszkańcach, postawić na edukację i zrównoważony rozwój. Prace nad marką potwierdziły, że szeroko pojęta edukacja to najlepszy kierunek do rozwoju miasta. Pracując również nad wizerunkiem Gorzowa, ustalono, że najlepszym kierunkiem pozycjonowania jest normalność, z jakiej miasto słynie. Gorzów jest miastem „szytym na miarę”, które najlepiej opisują przymiotniki „normalny”, „akurat”, „w sam raz” i to wokół tego typu skojarzeń firma zbudowała wizerunek marki.
Jaki marka stawia nam CEL ?
Celem jest Gorzów jako miasto najlepsze w swojej klasie, kształcące wybitnych zawodowców. Pierwsze w Polsce miasto edutainmentu, w którym z wiedzą spotkasz się na każdym kroku.
Jak CEL osiągnąć?
Przez inwestycję w edukację formalną, nieformalną i edukacyjną przestrzeń miejską, która powstanie przy udziale mieszkańców.
Gorzów dąży do tego, żeby stać się stolicą zawodowstwa i najlepszym przykładem miasta inwestującego w naukę i rozwój swoich mieszkańców. Nauczyciele, przedszkola, szkoły to dla miasta PRIORYTET.
Należy również skoncentrować się na odbudowie tożsamości miasta, zwiększenie poczucia dumy i lokalnego patriotyzmu wśród mieszkańców.
Dlaczego W sam raz ?
Dotychczasowa przystań zmienia się w miasto w sam raz – miasto dla mieszkańców, mierzące rozsądnie swoje zamiary według swoich sił. Miasto, które świadomie się rozwija i świadomie rezygnuje z wyścigu o becie NAJ. Jednocześnie NAJLEPSZE wśród po prostu normalnych.
Gorzów jest miastem „szytym na miarę”, które najlepiej opisują przymiotniki „normalny”, „akurat”, „w sam raz” i to wokół tego typu skojarzeń firma zbudowała wizerunek marki.
„W sam raz” oznacza miasto zielone, zadbane, czyste i bezpieczne. W sam raz dla rodzin z dziećmi, seniorów, dobrze na miejscu wykształconych specjalistów, na których czekają atrakcyjne miejsca pracy. Zapewnia wszechobecną kulturę oraz powszechną edukację dostępną dosłownie na każdym kroku i na każdym etapie życia. W tej dziedzinie Gorzów ma się stać miastem modelowym.
Gorzów to miasto w sam raz. Nie za duże i nie za małe. Rozwijane tak, by stało się idealnym miejscem do życia dla ludzi szukających zrównoważonego, kompaktowego świata, w którym odpowiedni nacisk kładzie się na edukację i to już od jej najwcześniejszego etapu.
Jako miasto w sam raz, zapewniając wszystkim pokoleniom najlepszą i wszechobecną edukację, Gorzów stawia na zrównoważony rozwój, stając się e-miastem: e-kologicznym,
e-stetycznym, e-dukacyjnym.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?