Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Północna obwodnica Gorzowa przetnie osiedle Górczyn? To jedna z możliwych wersji tej wielkiej inwestycji

red.
Najbardziej realne jest takie wytyczenie obwodnicy, by jego częścią była ulica Górczyńska, a jej przedłużeniem miałaby być nowa ul. Kamienna.
Najbardziej realne jest takie wytyczenie obwodnicy, by jego częścią była ulica Górczyńska, a jej przedłużeniem miałaby być nowa ul. Kamienna. Grzegorz Walkowski
Czy ulica Górczyńska stanie się częścią... północnej obwodnicy Gorzowa? Choć brzmi to absurdalnie, pomysł jest jak najbardziej realny.

Północna obwodnica miasta to w tej chwili najbardziej priorytetowa inwestycja drogowa w mieście.

Miasto ma trzy warianty na budowę północnej obwodnicy Gorzowa.

Pierwszy wariant, o którym było głośno już kilka lat temu, to połączenie północnego węzła S3 (czyli tego w pobliżu TPV) z drogą krajową nr 22 na wysokości ronda Gdańskiego. Takie rozwiązanie opierałoby się w części na już istniejących drogach - rozbudowanej o drugą nitkę ul. Myśliborskiej i o mającą dwie jezdnie ul. Górczyńską. Pomiędzy nimi, na terenach byłego „poligonu”, miałaby powstać ul. Kamienna.
Drugi wariant obwodnicy miałby zupełnie omijać gorzowskie osiedla, bo połączenie DK 22 z drogą S3 miałoby biec przez teren gminy Kłodawa, a nowa droga miałaby biec od Różanek przez Wojcieszyce, Kłodawę, Mironice i Santocko.
Trzeci wariant obwodnicy zakłada jej budowę po drugiej stronie miasta, bo połączenie DK 22 i S3 mogłoby biec przez Wawrów, Czechów w stronę ronda ul. Kasprzaka i wiązałoby się m.in. z budową nowego mostu przez Wartę.

Ważne, by jak najszybciej

- Wszystkie te trzy warianty rozwiązywałyby problemy komunikacyjne, jednak wariant przez ul. Górczyńską jest najbardziej realny. Ważniejsze dla nas jest to, by obwodnica powstała najszybciej niż to, który z wariantów miałby zostać zrealizowany. Każdego roku samochodów w mieście oraz jadących tranzytem przez miasto jest coraz więcej. W perspektywie kilku lat Gorzów znów stanie się kłopotliwy do przejazdu jak było to w czasach, gdy nie było drogi S3. Część mieszkańców doskonale powinna pamiętać, jak miasto było zakorkowane, gdy wszystkie samochody jadące przez Gorzów pokonywały skrzyżowanie koło katedry - mówi Ciepiela.

O dokładnych kosztach obwodnicy trudno dziś dokładnie mówić. - Na pewno będzie to sporo ponad 100 mln zł - dodaje rzecznik miasta. By powstała kolejna obwodnica, trzeba wybudować co najmniej 5 km dróg. Dla porównania: rozbudowa 3 km ulic: Łukasińskiego, Zawackiej i Walczaka to koszt 74 mln zł.

Aut więcej niż mieszkańców

To, jak szybko przybywa samochodów, opisywaliśmy kilka dni temu. Tylko od początku tego roku przybyło w Gorzowie ponad 4 tys. pojazdów (w tym ponad 2 tys. samochodów osobowych). Od około roku w Gorzowie jest już więcej pojazdów (ponad 121 tys. sztuk) niż mieszkańców. Zameldowanych na pobyt stały gorzowian jest już tylko 110,4 tys.

Czytaj również:
Jak poseł z południa ocenia szpital w Gorzowie?

WIDEO: Obwodnica Gorzowa - tak powstawała

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto