Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pomoc medyczna w dni wolne lub wieczorem? Wystarczy zadzwonić na bezpłatną infolinię

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu.
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Pexels
W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia lub gdy pilnie potrzebujemy skierowania albo zwolnienia lekarskiego, a nasza poradnia jest już zamknięta. Właśnie w takich sytuacjach pomagać ma Teleplatforma Pierwszego Kontaktu, czyli specjalna infolinia uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Pomoc w nocy i w dni wolne

Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas. Co ważne - nie musimy nawet wychodzić z domu!

Dzwoniąc pod bezpłatny numer: 800 137 200 pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18:00 do 8:00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni oraz w weekendy, święta, a także w inne dni ustawowo wolne od pracy - całodobowo.

Pomoc medyczna w dni wolne lub wieczorem? Wystarczy zadzwonić na bezpłatną infolinię
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. NFZ

Porady są w kilku językach

Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy - pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Porady udzielane są w kilku językach:

  • w języku polskim
  • w języku angielskim
  • w języku rosyjskim
  • w języku ukraińskim

Podczas połączenia personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
  • kontakt z lekarzem rodzinnym w godzinach jego pracy
  • w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia wezwanie zespołu ratownictwa medycznego

Jak wygląda taka rozmowa?

Po połączeniu i wysłuchaniu krótkiego komunikatu informującego o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu musimy wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja. W pierwszej kolejności połączy się z nami pielęgniarka lub położna, która po sprawdzeniu danych oraz uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny naszego stanu zdrowia.

W stanach nagłych które zagrażają życiu i zdrowiu zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje go do lekarza. Wszystko podczas tego samego połączenia. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Może także zostać skierowany najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej jeśli będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Również dla osób niesłyszących

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym.

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto