MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza przebudowa ul. Spichrzowej w Gorzowie. Jakie utrudnienia od 20 maja?

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Przebudowa ul. Spichrzowej ma potrwać 14 miesięcy. Plac budowy przekazano 6 maja 2024. Termin zakończenia prac wpisany w umowie to 7 lipca 2025.
Przebudowa ul. Spichrzowej ma potrwać 14 miesięcy. Plac budowy przekazano 6 maja 2024. Termin zakończenia prac wpisany w umowie to 7 lipca 2025. Jarosław Miłkowski
23 maja wystartują zasadnicze prace związane z przebudową ul. Spichrzowej w Gorzowie. Na początku roboty będą na skrzyżowaniu przy moście Staromiejskim. Pierwsze utrudnienia będą już od poniedziałku 20 maja.

- Na plac budowy wchodzimy w poniedziałek 20 maja. Po porannym szczycie komunikacyjnym chcemy wprowadzić czasową organizację ruchu - mówił w środę 15 maja Grzegorz Bartoszewski, kierownik budowy z firmy Tormel. Wraz z firmą Wuprinż tworzy ona konsorcjum, które zajmuje się przebudową ostatniego odcinka ul. Spichrzowej. Chodzi o fragment pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Hejmanowskiej a skrzyżowaniem przy wjeździe na most Staromiejski.

Inwestycja podzielona jest na cztery podetapy. Pierwszy obejmuje część skrzyżowania po zjeździe z mostu Staromiejskiego (aż do Titanika i do Lutyckiej).
- 23 maja będzie frezowanie i zaczną się zasadnicze roboty budowlane. One powinny nabrać tempa na początku czerwca – mówił G. Bartoszewski z Tormelu.

Co znajdą archeolodzy?

Wielce prawdopodobne jest, że już po kilku tygodniach do akcji wkroczą gorzowscy archeolodzy.
- Na przebudowie Spichrzowej powinniśmy znaleźć wiele „puzzli” do dziejów miasta. W latach 80. w tej części centrum natrafiono na relikty osadnictwa wczesnośredniowiecznego, które było tutaj przed lokacją miasta, będąc częścią kasztelanii santockiej – mówił Stanisław Sinkowski, kierownik działu archeologii Muzeum Lubuskiego.

- Pod Spichrzową powinna znajdować się też trzecia brama do miasta, czyli Brama Mostowa, oraz pozostałości po murach miejskich – dodawał archeolog.

Cztery lata temu, gdy Spichrzowa była remontowana po drugiej stronie ul. Chrobrego, natrafiono na pozostałości po murach miejskich i jednej z baszt.

Rozpoczęcie inwestycji drogowej oznacza także utrudnienia dla kierowców.
- Ograniczona zostanie przepustowość na linii most Staromiejski – Chrobrego – mówił z kolei Rafał Krajczyński, miejski inżynier ruchu. Z czterech pasów na moście Staromiejskim do dyspozycji kierowców będą tylko dwa (po jednym w każdym kierunku). Zwężenie będzie na odcinku od okolic ronda pod Dominantą do okolic Titanika, gdzie powstanie tymczasowy przejazd przez wysepkę oddzielającą dwie nitki ul. Chrobrego. By upłynnić ruch, wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu, nie będzie też możliwości, by po zjeździe z mostu Staromiejskiego skręcić w lewo w kierunku dworca kolejowego.

Rusza przebudowa ul. Spichrzowej w Gorzowie. Jakie utrudnienia od 20 maja?

Do drugiego podetapu inwestycji wykonawca ma przystąpić jesienią. Będzie on obejmował drugą część skrzyżowania pod wiaduktem kolejowym. W tym samym czasie będą też prace na skrzyżowaniu z ul. Hejmanowskiej, gdzie ul. Spichrzowa ma nieco zmienić przebieg, aby łatwiej wjeżdżało się w ul. Żytkowskiego, która prowadzi do Teatralnej. I drugi etap prac przy moście, i roboty w okolicy Targowiska nad Wartą mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, czyli do przełomu grudnia i stycznia.
Od grudnia do marca przyszłego roku przyjdzie natomiast czas na trzeci podetap, czyli przebudowę wylotu z ul. Nadbrzeżnej. Tu dojdzie do rewolucji. Wyjazd z Nadbrzeżnej zostanie ograniczony do jednego pasa jezdni. Dzięki temu będzie miejsce, by zrobić przejście dla pieszych wzdłuż wiaduktu kolejowego, które połączy obie części bulwaru nadwarciańskiego.

Inwestycja będzie przed 7 lipca 2025?

Od marca do maja 2025 prace na Spichrzowej mają być już tylko na odcinku pomiędzy Pionierów a Lutycką. Termin zakończenia całej inwestycji to 7 lipca 2025. Ostatnie tygodnie przed tą datą wykonawca chce przeznaczyć na odbiory inwestycji.
- Mamy nadzieję, że roboty pójdą sprawnie – mówiła Agnieszka Surmacz, prezes Gorzowskich Inwestycji Miejskich.
Przebudowa ma kosztować 12,7 mln zł. W tej kwocie 1,2 mln zł to pieniądze z miejskiej kasy, reszta to dofinansowania.

Czytaj również:
Nowy odcinek Spichrzowej w końcu otwarty na całej długości!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto