Sama strona internetowa to za mało. Dlaczego Twoja firma potrzebuje SEO?

Materiał informacyjny Lumo
Rozwijasz biznes w sieci internetowej. Zakładasz stronę WWW, ale zauważasz z czasem, że dociera na nią mało klientów lub nie ma ich wcale. Tworzysz reklamę z nadzieją na rozruch biznesu. Trafia ona do wielu osób, ale nikt nic nie kupuje. Dlaczego?

Wyszukiwarka Google jest w Polsce najpopularniejszym narzędziem umożliwiającym uzyskanie informacji, zakup produktów oraz zamówienie usług. Około 95% internautów w Polsce korzysta właśnie z niej, a prawie połowa ze wszystkich wyszukań dotyczy informacji o lokalnych firmach czy usługach.

Prowadząc lub planując biznes w sieci, musisz uwzględnić ten potencjał. Jednak samo założenie strony internetowej czy sklepu internetowego nie wystarczy. Postawienie witryny na znanym CMS nie spowoduje, że klienci zaczną zaglądać do Twojego sklepu. Musisz im pokazać swoją ofertę, czyli produkty, usługi, informacje – kim jesteś, co robisz, jaką wiedzę masz w danym temacie. Inaczej nie zauważą Twojego sklepu, a nawet jeśli cudem się to uda, to nie zaufają Twoim kompetencjom czy ofercie.

Ten stan rzeczy zdecydowanie może zmienić pozycjonowanie strony czy pozycjonowanie sklepu internetowego. Jak?

Dowiedz się jak przebiega proces pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron/

Pozycjonowanie zwiększy widoczność Twojej strony na zapytania branżowe

Pozycjonowanie strony czy pozycjonowanie sklepu internetowego to działania, który budują pozycję firmy w Google. Dzięki nim Twoja strona trafi na pierwszą stronę wyników wyszukiwania – pozycje TOP 3, TOP 10. W ten sposób staje się widoczna dla rzeszy osób szukających w Internecie usług czy produktów. Na Twojej stronie powstaje duży ruch, który przełożysz na sprzedaż i zyski.

Zobacz jak wygląda pozycjonowanie stron w Gorzowie Wielkopolskim: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/gorzow-wielkopolski/

Aby jednak tak się stało, musisz zamówić pozycjonowanie. Specjaliści w ramach SEO wykonają audyt strony, słów kluczowych, na jakie pozycjonuje się Twoja branża, czyli strony konkurencji. Do tego zaplanują ich użycie w artykułach sponsorowanych i uzupełnią linkami – prowadzącymi ze znanych portali prosto na zakładki Twojego sklepu. Właśnie tak na Twoją witrynę trafią potencjalni klienci zainteresowani zakupem, a nie przypadkowe osoby. Jak to działa?

Specjaliści analizują frazy kluczowe – sentencje wpisywane przez internautów w okno dialogowe wyszukiwarki Google. Mowa o takich wyrażeniach jak:
  • Ile kosztuje lalka (nazwa kolekcji/produktu),
  • Co to jest fenyloketonuria,
  • Fryzjer męski Warszawa Mokotów.


Analiza polega na wybraniu słów kluczowych, które najlepiej kojarzą się z Twoją branżą oraz najlepiej odpowiadają na potrzeby internautów. Następnie są one umieszczane na Twojej stronie (blog, zakładki produktowe, opisy) oraz w publikacjach sponsorowanych. W ten sposób Twoja strona zyskuje wysoką pozycję w Google oraz wartościowy ruch – w dużym uproszeniu.

Wyprzedzisz lokalną konkurencję


Pamiętaj o tym, że firmy działające w Twojej branży korzystają w wielu wypadkach z usługi pozycjonowania. Do tego wiele z nich z pewnością korzysta z reklamy np.: reklama w Google, reklama w Facebooku czy innych form promocji – rozbudowany content marketing (wywiady, recenzje, artykuły sponsorowane). Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz biznes na terenie miasta lub w regionie.

Jeśli lokalna konkurencja wdrożyła działania SEO, to Ty również musisz zastosować pozycjonowanie lokalne. Znajdź agencję SEO i skorzystaj z jej pomocy. Na wstępie specjaliści wykonają audyt Twojej strony i konkurencji. Przeanalizują ruch, jaki do tej pory miała Twoja witryna. Zbadają słowa kluczowe oraz konwersję – stosunek interakcji (zakup, zamówienie, pobranie gazetki, wypełnienie formularza) do ilości osób odwiedzających stronę. Następnie zaplanują działania SEO i je wdrożą.

Już po paru czy kilku miesiącach zauważysz efekty – wyższa pozycja w Google, większy ruch, lepsza konwersja i oczywiście rosnące obroty. Po kilkunastu miesiącach zwrócisz uwagę na to, że doganiasz swoją lokalną konkurencję, a nawet wyprzedzasz. Twoja strona zajmie czołowe miejsca w Google. Oczywiście szczytowe miejsca w rankingu Google to także pozycje regionalnego lidera branży, którą możesz osiągnąć, jeśli odpowiednio obsłużysz dużą liczbę klientów trafiających na stronę.

Nie zapominaj, że na sprzedaż składają się też czynniki typu: jakość obsługi, jakość produktu tempo wysyłki produktu czy komunikacja zakupowa z klientem. SEO zagwarantuje Ci zwiększenie wartościowego ruchu, wysoką pozycję, ale nie wyśle za Ciebie paczki czy nie odbierze telefonu. Jeśli jednak dokładasz starań do tego, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, to z SEO zbudujesz silną i rozpoznawalną markę. Jak?

Zbudujesz pozytywny wizerunek i zwiększysz rozpoznawalność firmy


Dzięki wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania oraz lepszej sprzedaży coraz więcej osób poznaje Twoją firmę/markę. To przekłada się również na większy rozgłos np.: komentarze pod kampaniami Google Ads, Facebook Ads, na profilach społecznościowych, na stronie, a nawet pod wizytówką Google Moja Firma.

Te opinie są szalenie istotne, ponieważ są oceniane nie tylko przez Google, ale także przez innych internautów. Według badań internetowych Statista z 2019 roku ponad 51% respondentów bada produkt, markę, opinie w Google przed dokonaniem zakupu. To właśnie opinie internautów często budują świadomość marki, jej prestiż czy potencjał nabywczy.

Tak stworzony marketing zatacza coraz większe kręgi, a Twoja działalność zyskuje coraz lepszy wizerunek i większą rozpoznawalność. SEO jest tak naprawdę „wielkim kołem zamachowym” napędzającym Twój Biznes.

Ile kosztuje pozycjonowanie? Cena pozycjonowania stron zależy od wielu czynników. Składa się na nią wielkość Twojej firmy, siła konkurencji, charakter pozycjonowania (lokalne, krajowe) czy Twoje możliwości budżetowe. Skontaktuj się z agencją SEO, wykonaj audyt strony i uzyskaj spersonalizowaną wycenę usługi – to najlepsze rozwiązanie z możliwych.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie stron - wszystko co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na SEO

Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie wypromować się w Internecie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto