Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Torowisko w Gorzowie. Na 100 metrach są aż trzy różne nawierzchnie

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Przebudowa ul. Chrobrego ma potrwać do 26 maja 2021.
Przebudowa ul. Chrobrego ma potrwać do 26 maja 2021. Jarosław Miłkowski
To nie żart! W samym centrum miasta, na odcinku 100 metrów będą trzy różne nawierzchnie torowiska tramwajowego. A na odcinku około 200 metrów... nawet cztery. Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?

W to, co powstaje na wysokości Arsenału, aż trudno uwierzyć. A to dzieje się naprawdę! Między skrzyżowaniem przy katedrze a kawiarnią Letnia torowisko tramwajowe będzie istną mozaiką. Tak, tak! Na krótkim odcinku będzie miało aż kilka różnych nawierzchni. Nie wierzycie? Zobaczcie to na własne oczy, gdy będziecie w centrum lub zerknijcie na nasze zdjęcia.

Dziki parking z dwóch nawierzchni

Od maja zeszłego roku przebudowywana jest ulica Chrobrego. Nie w całości, bo jej niewielką część w pobliżu katedry przebudowano niedawno.
Gdy w latach 2018-2020 robiona była ul. Sikorskiego, to Chrobrego przebudowano mniej więcej do skrzyżowania z ul. Pocztową. Przy okazji zbudowano przystanek tramwajowy. Jest on na wysokości przystanku autobusowego koło Arsenału. Na razie nie zatrzymał się przy nim żaden tramwaj, więc służy on za... „dziki parking”. I to w samym sercu miasta!

Co ciekawe, już przy samym przystanku torowisko ma dwie różne nawierzchnie. Bliżej skrzyżowania z Sikorskiego jest ona asfaltowa (co, oczywiście, jest zrozumiałe, bo obok jeżdżą samochody).
W połowie przystanku torowisko jest już jednak z prefabrykatów. Są takie same jak na ul. Sikorskiego w stronę Rolnika. Podkłady są charakterystyczne, bo faktura nawierzchni stylizowana jest na kostkę brukową. Takie podkłady na Chrobrego są ułożone od połowy przystanku do wysokości Przemysłówki, gdzie zakończył się poprzedni remont. I znacznie wykraczają poza długość przystanku.

Nowe podkłady gładkie jak stół

Teraz trwa kolejna przebudowa, a w ostatnich dniach układano torowisko z prefabrykatów na wysokości Arsenału. Myślicie, że będzie takie samo, jak przy przystanku? A gdzie tam! Podkłady są gładkie jak stół. Na odcinku około 100 metrów będzie to już trzeci rodzaj nawierzchni torowiska.
To jeszcze nie wszystko, bo na odcinku około 200-300 metrów nawierzchnie tego samego torowiska będą nawet cztery. Na odcinku od kawiarni Letnia w stronę Borowskiego pomiędzy torami będzie kostka. O nią jednak nie ma się co czepiać, bo posłuży za nawierzchnię deptaka.

Dlaczego torowisko koło Arsenału będzie miało kilka rożnych nawierzchni? „Bo to dwa różne remonty”?
Taka odpowiedź odpada. Wystarczy spojrzeć na stadion im. Edwarda Jancarza. Część trybuny wysokiej powstała zimą 2007/2008, a pozostała - trzy lata później. Różnic nie widać.
A może torowisko będzie mozaiką „bo dwie części torowiska projektował kto inny”? Taka odpowiedź chyba też nie wchodzi w rachubę. Spójrzmy bowiem na katedrę. Powstała w XIII wieku, a w XX wieku dobudowano do niej nową zakrystię. Obie części się ze sobą nie kłócą.
O wyjaśnienie powodów różnego rodzaju nawierzchni w mijającym tygodniu poprosiliśmy w magistracie. Gdy przyjdzie odpowiedź, od razu się z nią podzielimy.
Na razie cieszymy się z tego, że elewacja pobliskiej Przemysłówki robiona jest za jednym razem i przez jedną firmę. Aż strach pomyśleć, jak mogłaby ona wyglądać, gdyby za dolne i górne piętra odpowiadał ktoś inny...

Czytaj również:
Jak wyplenić autodrani? Deptak w budowie, a oni parkują

WIDEO: Gorzów. Pod ul. Chrobrego natrafiono na przedwojenny budynek. Czy to straż pożarna?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto