Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gorzów: co z przebudową ul. Kostrzyńskiej? Co z budową deptaka? Wszystko już wiemy. I mamy dla Was dobre wiadomości

Tomasz Rusek
Deptak zacznie się koło katedry (na grafice z prawej), a zakończy się na wyjeździe z ul. Pionierów. Ma być gotowy w 2019 r.
Deptak zacznie się koło katedry (na grafice z prawej), a zakończy się na wyjeździe z ul. Pionierów. Ma być gotowy w 2019 r. Materiały Urzędu Miasta
Mamy dla Was dwie dobre wiadomości: są chętni na remont ul. Kostrzyńskiej, a lada dzień będzie podpisana umowa na deptak

Wczoraj po 10.00 zakończył się drugi przetarg na ul. Kostrzyńską - najbardziej zaniedbaną i dziurawą z ważnych ulic w Gorzowie. Okazało się, że zlecenie - na starcie opóźnione o ponad pół roku - chcą przyjąć trzy firmy. - Dobrze, że w ogóle są chętni. Niech robią tę drogę. Tam się jeździć nie da. Taka jezdnia to wstyd dla miasta - mówił wczoraj kierowca Bartosz Salek, którego spotkaliśmy na parkingu przy Parku 111.

Budimex najtańszy

Strabag chce wyremontować ul. Kostrzyńską i torowisko za 89,4 mln zł, ZUE wyliczyło swoje wynagrodzenie na 72,8 mln zł, a Budimex na 65,2 mln zł. - Liczyliśmy się z tym, że kwoty będą wyższe od 58 mln zł, które mamy w budżecie. Trzeba będzie znaleźć dodatkowe pieniądze, bo te przedsięwzięcie musi być wykonane - powiedziała nam wczoraj chwilę po 10.00 odpowiedzialna za inwestycje wiceprezydent Agnieszka Surmacz. Przypomnijmy: po unieważnionym w zeszłym roku pierwszym przetargu miasto liczyło się z tym, że nowe postępowanie zakończy się nawet kwotą 70 mln zł. Stąd najniższa stawka 65,2 mln zł, choć wysoka, i tak jest miłą niespodzianką.

Urzędnicy zaczynają teraz sprawdzać dokumenty przetargowe od wszystkich trzech firm. Nic nie jest przesądzone. Jednak największe szanse - ze względu na najkorzystniejsza ofertę - ma Budimex. Ulica z torowiskiem powinny być jak nowe w 2019 r.

Zero zastrzeżeń

W tym samym roku będziemy się też cieszyć w samym centrum miasta z nowych jezdni, torowisk, chodników oraz z nowego deptaka. Miasto w końcu może podpisać umowę na przebudowę układu drogowego w śródmieściu. To inwestycja za 55 mln zł. Przebudowany ma być cały układ komunikacyjny od ul. Hejmanowskiej (czyli dawnej ul. Cichońskiego) do Dworcowej. A na kawałku od Pionierów do katedry będzie deptak. - Czekaliśmy, aż kontrolę zakończy Urząd zamówień Publicznych. Zakończył, zastrzeżeń nie miał, 23 stycznia podpisujemy umowę - mówi „GL” wiceprezydent Surmacz.

Z kontrowersjami

Obie inwestycje łączy to, że są ważne, kosztowne, dotyczą tysięcy gorzowian i... budzą kontrowersje. Przy Kostrzyńskiej setki gorzowian protestowały przeciwko niezbędnej - jak przekonywało miasto - wycince drzew. Ale jest ona konieczna, by przebudować drogę w zakresie, w jakim zaplanowało miasto. W przypadku drugiej inwestycji wątpliwości wielu mieszkańców budzi deptak. Są obawy, że zamknięcie dla aut fragmentu najważniejszej ulicy w centrum może zakorkować śródmieście.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto