Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie kładka, tory kolejowe do Złotego Smoka i modernizacja linii. Samorządy właśnie potwierdzają wsparcie

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Jednym z elementów inwestycji ma być odtworzenie kładki dla pieszych wzdłuż mostu kolejowego w Gorzowie.
Jednym z elementów inwestycji ma być odtworzenie kładki dla pieszych wzdłuż mostu kolejowego w Gorzowie. Jarosław Miłkowski
Lubuskie może się już szykować do podpisania umowy na modernizację linii kolejowej Gorzów - Międzychód. Wsparcie finansowe potwierdziły już samorządy. We wtorek zrobi to też samorząd województwa.

To jest bardzo dobry czas dla kolei w Gorzowie i na północy Lubuskiego. Wszystko na to wskazuje, że już do 2029 zmodernizowana zostanie linia 363 Skwierzyna – Międzychód i zbudowane zostaną tory kolejowe do ul. Złotego Smoka w strefie przemysłowej w Gorzowie, a także odtworzona zostanie kładka dla pieszych wzdłuż gorzowskiego mostu kolejowego. Te połączone w jedną inwestycję zadania trafiły bowiem na listę podstawową rządowego programu Kolej Plus.

Kolej zapytała: Potwierdzacie?

Na początku kwietnia PKP Polskie Linie Kolejowe poprosiły wnioskodawcę tego projektu, czyli urząd marszałkowski, o potwierdzenie chęci skorzystania z dofinansowania. Urząd zapytał więc poszczególne samorządy, które znajdują się na trasie linii, czy podtrzymują deklarację partycypowania w kosztach. Te właśnie to potwierdziły.

Samorządy: Potwierdzamy!

- Wszystkie samorządy, w tym starostwa, podpisały wspólną odpowiedź do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, potwierdzając gotowość udziału w projekcie – poinformowała nas wczoraj Iwona Olek, wiceprezydent Gorzowa.

Swoją gotowość musi też jeszcze potwierdzić samorząd województwa. To będzie jednak formalność. Mówił o tym wczoraj na sesji sejmiku Marcin Jabłoński, członek zarządu województwa. Dziś ma się odbyć posiedzenie zarządu, a „w porządku obrad jest punkt związany z zajęciem stanowiska w kwestii podtrzymania deklaracji samorządu województwa w sprawie realizacji projektu”.

- Będzie rekomendacja pozytywna – zapowiedział wczoraj M. Jabłoński. W tym tygodniu mija termin złożenia odpowiedzi do PKP PLK. Po złożeniu pozytywnej będzie można szykować się do podpisania umowy na dofinansowanie.

Ile to ma kosztować?

Inwestycja ma kosztować około 330 mln zł. 85 proc., czyli około 280 mln zł wyłoży rząd. Na pozostałą część, czyli 15 proc. składać się mają samorządy. Jedną połowę, czyli 25 mln zł, ma wyłożyć województwo, a na drugą mają złożyć się gminy i starostwa.

Czytaj również:
Pociągów z Gorzowa do Berlina w tym roku nie będzie. Wciąż robią most na Odrze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto