Przez lata ulegała ona degradacji. Prowadzone na niej do tej pory działania miały charakter doraźny, aby utrzymać ciągłość obsługi ruchu kolejowego. Zlikwidowano jeden tor, a pozostały przeniesiono do środka osi budowli oraz sukcesywnie zmniejszano prędkość poruszających się po niej pojazdów. Tym samym powstawało wąskie gardło na kolejowej arterii miasta.
Zawarcie umowy w grudniu 2013 roku na przygotowanie dokumentacji projektowej na potrzeby realizacji zadania „Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie WLKP.” pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a firmą Transprojekt Gdański było pierwszym znaczącym krokiem do poprawy sytuacji. Wciąż nie były jednak znane dalsze losy inwestycji.
12 grudnia 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały ogłoszenie o zamówieniu na roboty budowlane zadania „Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”. Czas trwania zamówienia zleceniodawca określił na 24 miesiące. Zadanie poza robotami stricte remontowymi na gorzowskiej estakadzie obejmuje również budowę peronu przy ul. Teatralnej wraz z zadaszeniem, niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem. Dodatkowo przewidziane jest również wykonanie monitoringu peronów i tunelu Dworca Kolejowego w Gorzowie Wielkopolskim oraz rejestratora obrazu.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?