Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gorzów: tłumy mieszkańców na spotkaniu w sprawie remontu ul. Kostrzyńskiej. Remont ruszy lada dzień

Tomasz Rusek
Na spotkanie w spawie remontu ul. Kostrzyńskiej stawiła się niemal setka gorzowian
Na spotkanie w spawie remontu ul. Kostrzyńskiej stawiła się niemal setka gorzowian Bartłomiej Nowosielski/Urząd Miasta
Rzeczowo i gorąco - tak przebiegało czwartkowe spotkanie mieszkańców z władzami miasta, na którym urzędnicy przedstawili gorzowianom co ich czeka w ciągu najbliższych 17 miesięcy w związku z rozkopaniem jednej z najważniejszych dróg w Gorzowie.

Zebranie zaczęło się po 18.00 w Szkole Podstawowej nr 12 przy ul. Dobrej. Nie bez powodu właśnie tam - szkoła jest rzut kamieniem od Kostrzyńskiej i Dobrą będzie wiódł główny objazd, jeśli dojdzie do zablokowania ruchu na Kostrzyńskiej.

Mieszkańców na rozmowach z władzami miasta zjawiło się tylu, że zabrakło miejsc siedzących. W sumie było około setki gorzowian. Sytuację przestawiał i na pytania odpowiadał głównie wiceprezydent Jacek Szymankiewicz i urzędnicy od inwestycji. Podstawowe założenia komunikacji zastępczej omówił prezes MZK Roman Maksymiak. Byli też urzędnicy od organizacji ruchu i od obsługi przedsiębiorców.

Zgodnie z tym, co już pisaliśmy, przejazd ul. Kostrzyńską ma być zachowany jak najdłużej. Z kolei autobusy MZK od centrum mają dojeżdżać "jak najdalej się da", czyli na skraj aktualnego odcinka robót.

A co z mieszkańcami rejonów za placem robót, czyli przy Dobrej? Oni będą korzystali z autobusów, które pojadą ul. Dobrą na osiedle Staszica. Tam będzie dla nich węzeł przesiadkowy do dalszej podróży.

Przypomnijmy komunikat magistratu: "Kostrzyńską zmodernizuje Budimex. Umowę w sprawie rozpoczęcia tej od wielu lat oczekiwanej inwestycji 20 kwietnia br. podpisali prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki oraz reprezentujący wykonawcę dyrektor regionalny Grzegorz Domaradzki. Firma Budimex wygrała drugi przetarg na modernizację ulicy Kostrzyńskiej. Zaoferowała kwotę 65,2 mln zł, choć miasto planowało na ten cel 58 mln. Różnicę władze miasta zdecydowały pokryć z miejskiego budżetu. Przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej będzie kosztować ponad 20 mln zł, a roboty drogowe, sanitarne, elektryczne, zieleń, wyburzenia istniejącego obiektu i wiaduktu wraz z budową nowego wiaduktu to koszt prawie 45,2 mln zł. Roboty torowe i trakcyjne muszą być zrealizowane w ciągu 12 miesięcy, a roboty drogowe wraz z budową wiaduktu w ciągu 17 miesięcy. Wykonawca daje sześcioletnią gwarancję na wykonane prace".

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto