Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak Arena Gorzów zmieni ruch samochodów na Słowiańskiej?

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Zmiany w organizacji ruchu na ul. Słowiańskiej spowodowało powstanie Areny Gorzów.
Zmiany w organizacji ruchu na ul. Słowiańskiej spowodowało powstanie Areny Gorzów. Jarosław Miłkowski
U zbiegu Słowiańskiej i Fredry rozpoczęła się właściwa część budowy ronda, a przy Arenie Gorzów są nowe chodniki i ścieżka rowerowa. Jak będziemy poruszać się w okolicy hali?

Dobiega końca budowa Areny Gorzów, jak nazywa się hala sportowo-widowiskowa przy Słowiance. W poniedziałek 6 listopada przed wejściem do nowego obiektu trwały jedne z ostatnich prac brukarskich, sadzono nawet drzewa. Gotowy jest już nowy układ komunikacyjny przy samej hali.

Jak dojechać do Areny Gorzów?

Jeśli będziemy chcieli dojechać do Areny Gorzów, najlepiej będzie zjechać z ul. Słowiańskiej po minięciu kompleksu basenów. W miejscu, gdzie kiedyś były wyjazd i przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, teraz jest tylko wjazd, a tuż za nim wewnętrzne rondo. Trzeba będzie je pokonać, by wjechać na drogę prowadzącą do parkingu przed halą. Parking pomieści niespełna czterysta samochodów.

Z placu przed halą będzie można od razu wyjechać w ul. Słowiańską. Docelowo to rozwiązanie będzie dobre dla tych, którzy chcą dojechać w rejon ronda Szczecińskiego i ul. Myśliborskiej. Jeśli ktoś będzie chciał pojechać sprzed Areny Gorzów na Górczyn, lepiej będzie mu pojechać wewnętrzną drogą wzdłuż hali i basenu w okolice lodowiska. Tam będzie mógł wjechać na nowe rondo u zbiegu Słowiańskiej i Fredry.

Tak będzie za ponad pół roku. Przez najbliższe miesiące wszyscy kierowcy i tak będą musieli wyjeżdżać sprzed hali w kierunku ronda Słowiańskiego. Wspomniane przed chwilą nowe rondo jest dopiero w powijakach.

Rondo dopiero przed wakacjami

Budowa ronda rozpoczęła się w okolicy świąt wielkanocnych. Jeszcze przed wybraniem wykonawcy mówiło się, iż będzie ono gotowe przed oddaniem Areny Gorzów. Z tych planów nic jednak nie wyszło (na przeszkodzie stanęły kolizje podziemne). Gdy w poniedziałek byliśmy na placu budowy, trwało układanie krawężników pod pierwszą połowę ronda.

Jak mówi wykonawca, którym jest firma Eurovia Polska oraz odpowiedzialna za inwestycje spółka Gorzowskie Inwestycje Miejskie, pierwsza połówka ronda ma zostać zrobiona do przełomu listopada i grudnia. Całe rondo ma natomiast być gotowe dopiero pod koniec przyszłorocznej wiosny, czyli na przełomie maja i czerwca 2024.

Gdy rondo zostanie oddane do użytku, będzie miało cztery wjazdy/zjazdy. Oprócz trzech, które powstaną na bazie istniejących jezdni, powstanie też droga biegnąca wzdłuż krótkiego boku lodowiska. Będzie można nią dojechać do parkingu na miejscu dawnych kortów tenisowych. Z nowego wjazdu na rondo będą też korzystać kierowcy, którzy będą chcieli pojechać w stronę osiedla Staszica, centrum miasta czy parku Kopernika.

Powstanie nowych wjazdów i wyjazdów przy Arenie Gorzów zmieniło też nieco część rowerowo-pieszą. Na wysokości basenów Słowianki (obiekt ma już nową elewację) chodnik został oddzielony od ścieżki. Z kolei niedaleko kładki łączącej os. Staszica z cmentarzem chodnik i ścieżka rowerowa zostały przesunięte, by zrobić miejsce na pas wyjazdowy sprzed hali.

Otwarcie Areny Gorzów ma nastąpić w drugi weekend grudnia. Wszystkie zakamarki w hali będzie mógł wtedy zobaczyć każdy mieszkaniec. A imprezy związane z otwarciem będą częścią dorocznej akcji „Gorzów blisko Świąt”.

Czytaj również:
185 lamp pójdzie do wymiany. Na tej ulicy w Gorzowie będzie jaśniej

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto