Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubuski Urząd Wojewódzki sprawdza zadowolenie klientów. Chce ich obsługiwać lepiej

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Lubuski Urząd Wojewódzki po raz kolejny przystępuje do badania satysfakcji klientów.
Lubuski Urząd Wojewódzki po raz kolejny przystępuje do badania satysfakcji klientów. Archiwum GL
Długie kolejki, biurokracja i mało przyjazna obsługa. Takich głosów na temat pracy różnego rodzaju urzędów nie brakuje. Z tym często stereotypowym wyobrażeniem walczyć chce Lubuski Urząd Wojewódzki, który prowadzi właśnie badanie satysfakcji klientów. Wszystko po to, aby poprawić jakość obsługi mieszkańców i lepiej zaspokajać ich potrzeby.

Można wypełnić specjalną ankietę

Od połowy września do końca października w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim prowadzony będzie pomiar zadowolenia klientów. Badanie ma postać ankiety udostępnionej w formie papierowej. Kwestionariusz można znaleźć bezpośrednio u pracowników urzędu oaz ankieterów. Uzupełnienie formularza go zajmuje kilka minut, a wyniki przedstawiane będą wyłącznie w zbiorczych zestawieniach statystycznych. Udział w ankiecie jest całkowicie anonimowy i dobrowolny.

Przeczytaj również: Urzędniczy dress code w upale. Krótki rękaw może być, ale o japonkach nie ma mowy!

Co się klientom podoba, a co nie?

Celem badania jest zebranie informacji o tym, jak bardzo klienci urzędu są zadowoleni z jego usług. Oprócz oceny ogólnego wrażenia mieszkańcy proszeni są między innymi o wyrażenie opinii na temat pracy urzędników - czy poświęcili sprawie, z którą petent przyszedł do urzędu należytą uwagę oraz czy byli uprzejmi i kompetentni. Rolę odgrywa również czas załatwienia sprawy i dotrzymanie terminów.

Badanie prowadzimy w dwóch obszarach. Przede wszystkim chodzi o klienta zewnętrznego, czyli o wszystkie te osoby, które mają sprawy do załatwienia w naszym urzędzie. Chcielibyśmy poznać ich opinię i ocenę jakości pracy urzędu. Takie badanie przeprowadzamy również w obszarze naszych pracowników - mówi Roman Sondej, dyrektor generalny Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Chcą podnosić standardy obsługi

Po uzyskaniu informacji zwrotnej urzędnicy będą mogli poprawić jakość obsługi, skupiając się na konkretnych aspektach oraz dostosować świadczone usługi do potrzeb i oczekiwań klientów.

Do tej pory praktykowaliśmy takie badanie w tych miejscach, gdzie klienci najliczniej odwiedzają urząd. Największa grupa docierała do Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, co było związane między innymi z wyrabianiem paszportów, uzyskaniem pozwoleń na pracę czy legalizacją pobytu. Jednak obraz widziany oczami tylko tej grupy klientów nie był miarodajny dla całego urzędu, dlatego w tym roku zmieniliśmy trochę metodologię zbierania danych i stąd pomysł, aby ankieta była już ogólnodostępna - tłumaczy Roman Sondej.

Wypełnione ankiety należy wrzucać do urn znajdujących się w Punkcie Obsługi Urzędu i hali obsługi Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w budynku Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Jagiellończyka, a także do urn ustawionych w Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze przy ulicy Podgórnej.

Zobacz też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto