To będzie prawdziwa rewolucja w organizacji ruchu przy wjeździe na most Staromiejski oraz zjazdu z przeprawy przez Wartę. Gorzowskie Inwestycje Miejskie właśnie ogłosiły przetarg na przebudowę ulicy Spichrzowej na odcinku od ul. Hejmanowskiej do ul. Chrobrego. Przy okazji do przebudowy ma też pójść całe skrzyżowanie ulic: Spichrzowej, Chrobrego, Nadbrzeżnej i Mostowej.
Jeśli chodzi o samą Spichrzową, to oprócz nowej nawierzchni, chodników czy oświetlenia, zmieni się na niej dojazd do ul. Hejmanowskiej. Dziś skrzyżowanie tych ulic jest zbudowane pod kątem prostym, a kierowcom, którzy chcą jechać dalej ulicą Stanisława Żytkowskiego (tak od ostatniego poniedziałku nazywa się „trzeci odcinek Spichrzowej”) sprawia to pewien kłopot.
Nowa droga prowadząca do ul. Teatralnej została zbudowana wzdłuż estakady kolejowej. Ze względu na nasyp kolejowy nie dało się jej jednak poprowadzić w jednej linii ze Spichrzową. Kierowcy muszą więc najpierw manewrować i najpierw lekko skręcić ze Spichrzowej w Hejmanowskiej, a następnie lekko skręcić z Hejmanowskiej w Żytkowskiego. Po przebudowie Spichrzowa będzie nieco przesunięta w kierunku Targowiska nad Wartą. Pojawi się też przejście dla pieszych (dziś, aby przejść tędy nad Wartę piesi „muszą” przebiegać przez ulicę).
Te zmiany to prawie nic przy tym, jak zmieni się skrzyżowanie pomiędzy ul. Chrobrego a mostem Staromiejskim. Po jego przebudowie piesi będą chyba wniebowzięci. Dziś niemal każdemu spacerującemu przez most lub po bulwarach doskwierają dwie rzeczy. Po pierwsze: brakuje wygodnego przejścia z bulwaru przy LOK-u na bulwar przy Wildomie (przejść trzeba albo pod mostem, albo przez ul. Chrobrego). Po drugie: brakuje wygodnego przejścia dla pieszych z zachodniej części mostu w kierunku Starego Rynku. Ten brak widać zwłaszcza po zawodach żużlowych. Wielu kibiców skraca sobie drogę przechodząc nielegalnie przez Nadbrzeżną i Spichrzową.
Po przebudowie będzie zupełnie inaczej. Zacznijmy od tego, że pod estakadą kolejową, tuż obok linii, którą wyznaczają nisze na bulwarach, powstanie przejście dla pieszych. Idąc więc z bulwaru przy LOK-u pieszy przejdzie przez ulicę obok po południowej stronie wiaduktu (czyli od strony Warty) i wejdzie na chodnik po drugiej stronie ulicy. Będzie on znacznie szerszy niż dotychczasowy.
Na potrzeby chodnika zlikwidowany zostanie bowiem jeden z dwóch pasów do wyjazdu z Nadbrzeżnej (kierowcy i tak najczęściej korzystają tylko z jednego). Przy okazji zostanie „zalegalizowane” przejście dla pieszych i z mostu Staromiejskiego będzie można niemal prosto pójść w stronę skrzyżowania przy katedrze (nie trzeba będzie skręcać w ul. Wodną).
Zmiany ułatwią też życie kierowcom i rowerzystom. Przy okazji przebudowy powstanie lewoskręt z Chrobrego w Spichrzową. Z kolei pod samym wiaduktem, a więc od strony ulicy, wytyczone zostanie miejsce na przejazd rowerem.
Termin na składanie ofert w przetargu na Spichrzową mija 17 października. Wykonawca będzie miał na wszystkie prace 14 miesięcy. Oznacza to, że inwestycja powinna zakończyć się w pierwszych miesiącach 2025. Przebudowa będzie kosztowała prawdopodobnie kilkanaście milionów złotych.
Czytaj również:
Będzie przebudowa Spichrzowej, będzie kolejne odkrycie? Bardzo prawdopodobne
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?